Momčad Signatech Alpine Matmut ustrajnošću i izdržljivošću po drugi puta ove godine stigla na postolje
Momčad Signatech Alpine Matmut europsku dionicu ovogodišnjeg prvenstva u utrkama izdržljivosti FIA WEC u Nürburgringu završila je na postolju.
- bolid Alpine A470 s brojem 36 i posadom koju su činili Lapierre, Menezes i Rao zauzeo je treće mjesto u utrci i postigao najbrži krug u klasi LMP2.
- nažalost, posada s brojem 35 (Panciatici, Negrão i Ragues) je zbog poteškoća s mjenjačem bila prisiljena odustati nakon dva sata utrkivanja.
- sljedeća utrka prvenstva FIA WEC i momčadi Signatech Alpine Matmut održat će se 3. rujna na stazi braće Rodríguez u Ciudad de Mexicu.
Prikupivši dragocjene informacije na slobodnim treninzima, bolid Alpine A470 s brojem 35 u kvalifikacijama je vozio dvojac Nelson Panciatici i Andre Negrão i postigao četvrto najbolje vrijeme, dok su se dva mjesta niže uvrstili Matt Rao i Gustavo Menezes u bolidu s brojem 36.
U nedjelju je utrka 6 sati Nürburgringa započela u 13 sati. Usprkos tamnim oblacima na nebu i mokrim dijelovima na asfaltu poznate staze, na zadnju je europsku utrku ovogodišnje sezone FIA WEC pristiglo 52 000 gledatelja.
Bolidi Alpine A470 imali su različit start utrke. Nakon što se izvrtio na trećem zavoju, Nelson Panciatici (br. 35) učinio je sve kako bi nadoknadio izgubljeno prije ulaska u boks kako bi odradio 30 sekundi kazne zaustavljanja koju je zaradio u kvalifikacijama. U međuvremenu je Nicolas Lapierre (br. 36) pao za jedno mjesto prije no što je uhvatio ritam vodeće skupine u kojoj su se nalazili Senna, Beche, Jarvis i Petrov.
Tijekom prvih zaustavljanja radi dolijevanja goriva, Nicolas Lapierre na stazu se vratio usred skupine vozača LMP1. Pritom je izgubio nekoliko desetinki sekunde koje su ga nakratko stajale petog mjesta, ali ubrzo se vratio.
Nelson Panciaticip prvi je predao bolid momčadskom kolegi. André Negrão u utrku je ušao na devetom mjestu i svom se snagom trudio poboljšati položaj sve dok njegov napredak nije zaustavio mjenjač koji se zaglavio. Usprkos svim pokušajima momčadi Signatech Alpine Matmut da uklone tu poteškoću, posada s brojem 35 morala je prije vremena završiti utrku.
U tom je trenu Gustavo Menezes preuzeo upravljač bolida s brojem 36 od Nicolasa Lapierrea i u utrku krenuo na četvrtome mjestu. Amerikanac se probijao za suparnicima i do polovine utrke stigao na treće mjesto, a zatim je upravljač preuzeo Matt Rao.
Mladi britanski vozač odvozio je dvije izmjene i obavio jednu zamjenu kotača. Zadržao se blizu najvećih konkurenata i nije stao dok nije upravljač ponovno prepustio Nicolasu Lapierreu kad se posadi počelo smiješiti postolje.
Posade koje su se borile za mjesto na postolju većinu utrke nije dijelilo više od dvije sekunde i sve je bilo odlučeno u zadnjem satu utrke. Četrdeset minuta prije cilja Lapierre je odvozio nevjerojatan krug i pretekao je Bechea kad se nakon zaustavljanja u boksu na stazu vratio ispred Belgijca.
Opreznim održavanjem te prednosti sve do cilja bolid Alpine s brojem 36 kroz cilj je prošao na trećem mjestu, što je prvo postolje za tu posadu ove godine, a drugo za momčad Signatech Alpine Matmut.
Bernard Ollivier, zamjenik glavnog direktora Alpine:
Za nas je ovo bila doslovno paklena utrka! Svima u momčadi zahvaljujem na ovom rezultatu. Nisu odustajali, držali su se zajedno, išli do kraja i ni na tren nisu prestali vjerovati da možemo osvojiti to treće mjesto. To je pravi duh i sportska tradicija Alpinea, a ovakav rezultat na Nürburgringu, toliko teškoj stazi, pokazuje sve odlike bolida A470. Tijekom odmora uživat ćemo u drugom ovogodišnjem plasmanu na postolje, a istodobno i analizirati naučeno ovog vikenda. Već se radujemo utrci u Meksiku!
Philippe Sinault, šef momčadi Signatech-Alpine:
Ponekad plasman na postolje za podizanje morala može učiniti jednako koliko i pobjeda, a današnji rezultat to pokazuje. Danas smo se vratili u igru za postolje iznimnom ustrajnošću i izdržljivošću. Nakon prosječnih kvalifikacija prvo smo trpjeli gužvu, a zatim smo uvidjeli da nam trošenje guma nije toliko velika poteškoća koliko je to bilo ranije u sezoni. Zbog toga smo mogli nastupiti ofenzivnije, iako je na ovoj stazi uvijek teško pretjecati. Matt je danas bio fantastičan i dobro je pripremio teren za Nica. Svojom je vožnjom postigao da danas cijela momčad može slaviti plasman na postolje.
SIGNATECH ALPINE MATMUT, br. 36
Nicolas Lapierre:
Utrka je bila vrlo teška. Naš plasman u kvalifikacijama značio je da ćemo puno vremena izgubiti u prometu, ali pronašli smo put i probili se do pobjedničkog postolja. Imali smo dobar ritam u utrci, a poboljšali smo brzinu nakon Le Mansa. Sad se moramo posvetiti nekim detaljima i u Meksiku se potruditi da budemo još bolji.
Gustavo Menezes:
Svladali smo poteškoće i stupili na postolje. Nico je utrku započeo nevjerojatnom dvostrukom smjenom prije no što mi je prepustio bolid. Morao sam paziti na promet, a zatim sam smanjio zaostatak, a Matt je odličnom vožnjom uhvatio ritam najbržih! Nakon razočaranja s početka sezone, momčad se uspjela vratiti i iznimno smo sretni što smo opet mogli kušati šampanjac!
Matt Rao:
Jako sam sretan što sam mogao držati korak s vozačima platinastog i zlatnog statusa! Žao mi je samo što sam malo vremena izgubio za zaostalim bolidima klase LMP2 prije ulaska u boks. Zbog toga sam malo dulje zapeo u prometu. Da nije bilo tako, možda bismo bili osvojili čak drugo mjesto, a zatim da sam zaostatak od trećeg mjesta čuvao oko jedne sekunde, Nico je mogao zavriti posao i zajamčiti nam uspon na postolje.
SIGNATECH ALPINE MATMUT, br. 35
Nelson Panciatici:
Nadali smo se da ćemo usprkos kazni odvoziti solidnu utrku, ali nakon izvrtanja u prvom krugu ta se mogućnost činila sve daljom. Nakon dva sata utrke kvar mjenjača u potpunosti je pokopao sve naše nade.
André Negrão:
Ovo zaista nije bio naš vikend. Na slobodnim treninzima napredovali smo zahvaljujući novom diferencijalu, ali kazneno zaustavljanje i kaotičan start ugrozili su naše mogućnosti. Nelsom je dobro odvozio svoju izmjenu prije no što mi je predao automobil, ali zatim se zaglavio mjenjač. Svi pokušaji popravka bili su uzaludni.
Pierre Ragues:
Ovaj rezultat nije bio u skladu s našim očekivanjima. Bili smo zaista odlučni da ćemo se boriti za postolje, ali nakon ohrabrujućih neslužbenih treninga i dobrih priprema imali smo poteškoće u kvalifikacijama. Nelson i André uhvatili su dobar ritam prije no što je mehanički kvar doveo do preranog završetka utrke. Osjećam se još gore jer nisam ni došao na red za vožnju.
Rezultat utrke 6 sati Nürburgringa (LMP 2)
*1. Jackie Chan DC Racing, br. 38 | 191 krug, 6 h 01 m 07,341 s |
2. Vaillante Rebellion, br. 31 | – 1 krug |
*3. Signatech Alpine Matmut, br. 36 | – 1 krug |
*4. Vaillante Rebellion, br. 13 | – 1 krug |
*5. Jackie Chan DC Racing, br. 37 | – 2 kruga |
*6. G-Drive Racing, br. 26 | – 3 kruga |
*7. CEFC Manor TRS Racing, br. 25 | – 3 kruga |
*8. TDS Racing, br. 28 | – 3 kruga |
*9. CEFC Manor TRS Racing, br. 24 | – 8 kruga |
Signatech Alpine Matmut, br. 35 | odustao nakon 61 kruga |
Ukupni poredak momčadi za prvenstvo FIA LMP 2 (bodova)
*1. Jackie Chan DC Racing, br. 38 | Kina | 116 |
2. Vaillante Rebellion, br. 31 | Švicarska | 70 |
*3. Signatech Alpine Matmut, br. 36 | Francuska | 57 |
*4. Jackie Chan DC Racing, br. 37 | Kina | 51 |
*5. G-Drive Racing, br. 26 | Rusija | 46 |
*6. CEFC Manor TRS Racing, br. 24 | Kina | 40 |
*7. Signatech Alpine Matmut, br. 35 | Francuska | 38 |
*8. Vaillante Rebellion, br. 13 | Švicarska | 26 |
*9. TDS Racing, br. 28 | Francuska | 21 |
*10. CEFC Manor TRS Racing, br. 25 | Kina | 16 |
Ukupni poredak vozača za prvenstvo FIA LMP 2 (bodova)
1. Jarvis, Laurent, Tung | 116 |
2. Canal, Senna | 70 |
3. Menezes, Rao | 57 |
4. Prost | 52 |
5. Brundle, Cheng, Gommendy | 51 |
6. Rusinov, Thiriet | 46 |
7. Graves, Hirschi | 40 |
8. Lynn | 38 |
9. Negrão, Panciatici, Ragues | 38 |
10. Vergne | 38 |
11. Dumas | 30 |
12. Lapierre | 27 |
Raspored utrka prvenstva FIA WEC 2017
1. – 2. travnja | uvod, Monza, Italija |
16. travnja | 6 sati Silverstonea, Velika Britanija |
6. svibnja | 6 sati Spa-Francorchampsa, Belgija |
4. lipnja | službene probne vožnje za utrku 24 sata Le Mansa, Francuska |
17. – 18. lipnja | 24 sata Le Mansa, Francuska |
16. srpnja | 6 sati Nürburgringa, Njemačka |
3. rujna | 6 sati Ciudada de Mexico, Meksiko |
16. rujna | 6 sati Trkališta Amerika, Austin, SAD |
15. listopada | 6 sati Fujija, Japan |
5. studenoga | 6 sati Šangaja, Kina |
18. studenoga | 6 sati Bahreina, Bahrein |