Momčad Renault e.dams šesta na ulicama Rima
Prva utrka za ePrix Rima bila je po posjećenosti vrlo uspješna, no to se ne može reći i za momčad Renault e.dams koja je osvojila tek šesto mjesto sa Sébastienom Buemijem i četrnaesto mjesto s Nicolasom Prostom.
Buemi se u kvalifikacijama uvrstio u vodeću petorku koja je snage odmjerila i u završnom dijelu SuperPole i bio je uvjeren u dobre izglede. No, u svojem je pokušaju promašio točku kočenja i morao se zadovoljiti petim startnim mjestom.
Kad su se ugasila startna svjetla, Švicarac je dobro krenuo. U prvom oštrom zavoju nije se mogao obraniti od Turveyja koji ga je prestigao s vanjske strane pa je prvi krug završio šesti. Zadržao se među vodećima, skakao na svaku priliku i bio peti do obvezne zamjene bolida. Momčad je zaustavljanje u boksu izvela bez greške pa se u utrku vratio na trećem mjestu, iza Rosenqvista i Birda, koji su imali jednaku strategiju.
Drugi dio utrke za Buemija je bio paklen. Pomalo su ga prestizali drugi vozači koji su bolide zamijenili jedan krug nakon njega. Malo prije cilja bio je sedmi, a na šesto se mjesto ponovno probio tek u posljednjem krugu.
I Nicolas Prost je na slobodnom treningu bio jedan od najbržih na stazi, ali je u kvalifikacijama njegov bolid imao slabije prianjanje. Utrku je započeo s petnaestog mjesta i u prvom krugu napredovao za jedno mjesto.
Nakon dobro odrađenog prvog dijela utrke i nakon zamjene bolida bio je dvanaesti, a zatim je napredovao do desetog mjesta. U završnim krugovima nedostajalo mu je energije pa je utrku završio na četrnaestom mjestu.
Renault e.dams Rim napušta na šestom mjestu u ukupnom poretku momčadi sa 67 bodova. U poretku vozača Buemi je sa 60 bodova i dalje na četvrtom mjestu.
Sljedeća utrka prvenstva Formule E vozit će se na Renaultovu domaćem teritoriju u Parizu, gdje će se 28. travnja električni bolidi jednosjedi utrkivati ulicama francuske prijestolnice.
Nico Prost (br. 8):
Dan sam započeo dobro i samopouzdano. U kvalifikacijama sam se borio sa snažnim preupravljanjem bolida. U utrci sam imao problema s upravljanjem energijom, što mi je uvelike otežalo utrku. To je područje prošle sezone bilo jedna od naših prednosti, zato ga moramo detaljno proučiti i zajednički pronaći rješenje kako bismo u Parizu ponovno dosegli našu optimalnu razinu. Naravno da ovi rezultati nisu u skladu s našim očekivanjima.
Sébastien Buemi(br. 9):
Ovaj je rezultat razočaravajuć. Dobro sam se osjećao za upravljačem te sam nakon prvog dijela za Birdom zaostajao samo pet sekundi. Međutim, naša je potrošnja energije bila prevelika i sada moramo utvrditi što je pošlo po krivu. Još nismo stigli proučiti podatke, ali nadam se da ćemo pronaći neku posebnost koja će objasniti uzrok poteškoća.
Jean-Paul Driot, suvlasnik momčadi
Naš rezultat uistinu je veliko razočaranje. Očito smo izabrali pravu strategiju, jednaku kao i pobjednik utrke. No on nije imao toliko posla s branjenjem pozicije od konkurenata iza sebe, koliko ga je imao Seb. Možda to može objasniti vremensku razliku između njih na cilju. Bez sumnje smo potrošili previše energije kako bismo se obranili od vozača koji su u drugom dijelu utrke morali odvesti manje krugova od nas. Inženjeri će proučiti sve podatke kako bi utvrdili što je pošlo po zlu.
Vincent Gaillardot, direktor programa Formule E:
Renault je s veseljem stigao u Rim, grad koji utire put električnoj mobilnosti. Bili smo odlučni u svojoj namjeri da dobro obavimo svoj posao. Dan smo započeli vrlo uspješno. Oba naša bolida bila su među najbržima u slobodnom treningu, a Seb se plasirao i u finale kvalifikacija. Za samo utrku oslanjali smo se na strategiju koja se temeljila na kraćem prvom i duljem drugom dijelu utrke, kao i vozači u prvom startnom redu. Seb se morao boriti na sredini poretka pa je potrošio previše energije kako bi zadržao priključak s vodećima. To je nedvojbeno loše utjecalo na nastavak utrke, posebno u drugom dijelu, u kojem se nije mogao otresti skupine pratitelja koji su na raspolaganju imali više energije od njega. Sada moramo proučiti rad bolida i strategiju kako bismo razumjeli što smo učinili mi, a što naši konkurenti, te osigurali da ćemo u sljedećim nastupima biti jednako konkurentni i u utrci i u kvalifikacijama.
Rezultati utrke za ePrix Rima, 33 kruga
Vozač | Država | Ekipa | Vrijeme |
1. Sam Bird | V.B. | DS Virgin Racing | 58 m 20,656 s |
2. Lucas di Grassi | Bra. | Audi Sport Abt | + 0,970 s |
3. André Lotterer | Njem. | Techeetah Formula E | + 9,518 s |
4. Daniel Abt | Nje. | Audi Sport Abt | + 10,167 s |
5. Jean-Éric Vergne | Fra. | Techeetah Formula E | + 17,444 s |
6. Sébastien Buemi | Švi. | Renault e.dams | + 19,835 s |
7. Jérôme d’Ambrosio | Bel. | Dragon Racing | + 24,379 s |
8. Maro Engel | Njem. | Venturi Formula E | + 26,350 s |
9. Mitch Evans | N.Z. | Panasonic Jaguar Racing | + 37,709 s |
10. Edoardo Mortara | Švi. | Formula E | + 40,739 s |
14. Nicolas Prost | Fra. | Renault e.dams | + 1 m 13,880 s |
Poredak prvenstva vozača
Vozač | Država | Ekipa | Bodovi |
1. Jean-Éric Vergne | Fra. | Techeetah | 119 |
2. Sam Bird | V.B. | DS Virgin Racing | 101 |
3. Felix Rosenqvist | Šve. | Mahindra Racing | 82 |
4. Sébastien Buemi | Švi. | Renault e.dams | 60 |
5. Daniel Abt | Nje. | Audi Sport Abt | 50 |
6. Nelson Piquet ml. | Bra. | Panasonic Jaguar Racing | 45 |
7. Mitch Evans | N.Z. | Panasonic Jaguar Racing | 43 |
8. Lucas di Grassi | Bra. | Audi Sport Abt | 39 |
9. André Lotterer | Njem. | Techeetah Formula E | 33 |
10. Oliver Turvey | V.B. | NIO Formula E | 32 |
11. Edoardo Mortara | Švi. | Venturi Formula E | 29 |
12. Nick Heidfeld | Nje. | Mahindra Racing | 21 |
13. Alex Lynn | V.B. | DS Virgin Racing | 17 |
14. António Félix da Costa | Por. | Andretti Formula E | 16 |
15. José Maria Lopez | Arg. | Dragon Racing | 13 |
16. Jérôme d’Ambrosio | Bel. | Dragon Racing | 12 |
17. Maro Engel | Njem. | Venturi Formula E | 11 |
18. Nicolas Prost | Fra. | Renault e.dams | 7 |
19. Tom Blomqvist | V.B. | Andretti Formula E | 4 |
20. Luca Filippi | Ita. | NIO Formula E | 1 |
21. Kamui Kobayashi | Jap. | Andretti Formula E | 0 |
22. Neel Jani | Švi. | Dragon Racing | 0 |
Ukupni poredak u prvenstvu momčadi
Ekipa | Država | Bodovi |
1. Techeetah | Kina | 152 |
2. DS Virgin Racing | Velika Britanija | 118 |
3. Mahindra Racing | Indija | 103 |
4. Audi Sport Abt Schaeffler | Njemačka | 89 |
5. Panasonic Jaguar Racing | Velika Britanija | 88 |
6. Renault e.dams | Francuska | 67 |
7. Venturi Formula E Team | Monako | 40 |
8. NIO Formula E | Velika Britanija | 33 |
9. Dragon Racing | SAD | 25 |
10. Andretti Formula E | SAD | 20 |
Raspored utrka FIA Formule E u sezoni 2017. – 2018.
*1. + 2. | 2. i 3. prosinca 2017. | Hong Kong, Kina (dvije utrke) |
*3. | 12. siječnja 2016. | Marakeš, Maroko |
*4. | 3. veljače 2018. | Santiago, Čile |
*5. | 3. ožujka 2018. | Ciudad de Mexico, Meksiko |
*6. | 17. ožujka 2018. | Punta del Este, Urugvaj |
*7. | 14. travnja 2018. | Rim, Italija |
*8. | 28. travnja 2018. | Pariz, Francuska |
*9. | 19. svibnja 2018. | Berlin, Njemačka |
*10. | 10. lipnja 2018. | Zürich, Švicarska |
*11. + 12. | 14. i 15. srpnja 2018. | New York, SAD (dvije utrke) |